Pagini

vineri, 19 februarie 2010

Noua poezie basarabeană

















Octavian Soviany şi Răzvan Ţupa vorbind despre poezia basarabeană de azi

Dragii mei!


Va anunţ cu multă mândrie că ieri s-a lansat antologia „Noua poezie basarabeană” de Dumitru Crudu. După cum deja ştiţi, evenimentul a avut loc în OtherSide, în cadrul Poeticilor Cotidianului.

Eu cu maică-mea am zis să venim cu vreo 35 de minute mai devreme, dar degeaba, pentru că uşa clubului era închisă. Aşa că am hotărât să mergem undeva la căldură să aşteptăm. Cel mai aproape era un McDonald’s, unde ne-am întâlnit cu prietenul nostru Alin Ciupală. Si el venise mai devreme. Nu eram sigură dacă va veni, dar speram în sinea mea că o să apară.
















spectatori


















Alin Ciupală, gânditorul din OtherSide


Pe la 7, cand totul trebuia deja să înceapă, pe drumul înapoi spre OtherSide mama l-a văzut pe Augustin Nacu. Care reuşise să intre, doar că nu văzuse pe nimeni cunoscut şi a ieşit să se mai plimbe.

Aaaaaaaa !!!! Tare m-am bucurat când am văzut ce multă lume era. Pe mulţi îi ştiam, dar erau şi oameni necunoscuţi pentru mine.


Ioana Bogdan şi Alin sunt dintre cunoscuţi:D
















Răzvan Ţupa a ajutat-o pe maică-mea să-şi instaleze laptopul, ca să poată arăta nişte filmuleţe: unul cu poemul despre tată al lui Mihai Vakulovski (antologat) şi un filmuleţ al ei, cu poemul care nu e şi în antologie, Tobogan. Din câte am auzit, spectatorii au rămas încântaţi de filmuleţe.















Diana Iepure (DJ) şi Răzvan Ţupa



De fapt aşa a început seara, cu filmul lui Mihai Vakulovski. Din fericire, tot la început, Răzvan a fost pe fază şi l-a rugat pe Andrei Gamarţ să citească ceva chiar înainte ca el să plece (se grăbea şi nu a putut rămâne până la final).














Andrei Gamarţ


După, Vasile Ernu a făcut o scurtă prezentare a cărţii.

















Vasile Ernu şi Răzvan Ţupa



Şi a urmat Diana Iepure (mama). A spus doua vorbe din partea lui Dumitru Crudu, care din păcate nu a putut ajunge la lansare. Eu am trăit multă vreme cu impresia că îl ştiu foarte bine pe Dumitru. Ştiţi, când se vorbeşte mult despre cineva, ajungi să crezi că ştii totul despre acea persoană. Mi-am dat seama că nici măcar nu ne-am văzut în carne şi oase după ce a vorbit maica-mea la telefon cu el. Dumitru a zis că abia aşteaptă să mă cunoască.A spus că în martie va face o lansare la Chişinău. Poate o să merg şi eu, să văd cum o să fie cu şcoala.



















Diana Iepure şi Răzvan Ţupa


O surpriză foarte plăcută mi-a făcut Octavian Soviany. Pe lângă faptul că a putut ajunge, a vorbit foarte frumos despre poezia basarabeană şi chiar m-a lăudat. Când Răzvan l-a rugat să citească ceva, dumnealui a vrut să citească o poezie de-a mea. A citit până la urmă alta, una la intamplare, pentru că Răzvan a insistat să-mi citesc singură poemele.

Soviany m-a cunoscut când eram în clasa a IV-a, când am participat la concursul de Poezie Gellu Naum. L-a organizat la liceul Mihai Eminescu, und e chiar prof de română. Ţin minte că în juriu a fost Nora Iuga, Simona Popescu şi Marin Mincu. Luasem locul III şi am primit o grămadă de cărţi.



La sfârşit am vorbit eu. M-am simţit în largul meu la microfon, nu ca atunci când am debutat în SdU şi lansarea a fost tot la Poetici. Atunci m-am bâlbâit îngrozitor.

Probabil că am exagerat puţin. Dacă Gamarţ a citit un poem, dar lung, eu am citit vreo 15, dar scurte. 8 ale mele şi restul din poemele care mi-au plăcut cel mai mult din antologie ( Sandu Vakulovski - Basarabia go home ; Ştefan Baştovoi – II ; Pavel Păduraru – Ţânţari ; Leo Hristov – Soro ; Steliana Grama – Enuma Elish). Răzvan a fost foarte drăguţ şi nu m-a întrerupt, dar a fost acolo mama :D



















Eu şi Răzvan Ţupa



La sfârşit, Andreea Toma mi-a dat o steluţă de lut, pe care mi-am agăţat-o de gulerul gecii. Se potrivea de minune. Mulţumesc, Andreea !


Dintre cei pe care îi cunosc, au mai fost Claudiu Komartin, Dan Sociu, Cosmin Dragomir, Miruna Vlada, Ioana Bogdan, Ofelia Prodan, Sorin Despot, Andrei Ruse, Ana Toma, Igor Mocanu si Sanda Watt, SGB, Loredana Caloian şi alţii . In general a fost multa, multa lume. :D


Din păcate nu a fost nimeni de la ICR. De ce se tânguiesc editorii că nu se cumpără cărţile? Noi am adus vreo 15, şi s-au cumpărat toate în primele 10 minute. Si mai era multă lume care vroia cartea. Am dat chiar şi vreo 3 care erau ale mele. Că până la urma, mi-oi lua eu altele, important e să ajungă la lume!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu